Chór

Wymagania edukacyjne:

  • Opanowanie umiejętności posługiwania się głosem jako instrumentem w śpiewie zespołowym na przestrzeni 4 lat:
  • opanowanie zespołu czynności oddychania, fonacji, artykulacji oraz powstającego przy tym rezonansu,
  • mowa i śpiew – umiejętność dostrzegania – i wykorzystania analogii,
  • praca nad kształtowaniem dykcji – jako aparatu artykulacyjnego,
  • nabycie umiejętności kierowania emocjami,
  • kształtowanie słuchu harmonicznego poprzez śpiewanie utworów wielogłowych,
  • realizacja utworów 1. 2. 3. głosowych a’capella a także z towarzyszeniem fortepianu,
  • rozwój umiejętności współpracy w zespole,
  • praca nad samodyscypliną artystyczną, kształtowanie odpowiedzialnej postawy artystycznej.


Minimum programowe:

  • Frekwencja 70% na zajęciach w ciągu semestru,
  • Opanowanie 2 utworów jednogłosowych oraz 2 partii poszczególnego głosu w utworze wielogłosowym,
  • Udział w jednym koncercie zespołu w ciągu roku.


Cele:

  • Kształcenie i rozwijanie wrodzonych zdolności muzycznych,
  • Wprowadzenie w zagadnienia kultury muzycznej,
  • Zapoznanie z literaturą muzyczną Polską i zagraniczną,
  • Zapoznanie z technikami emisyjnymi,
  • Zapoznanie z opanowaniem oddechu,
  • Poznanie technik fonacyjnych,
  • Prawidłowa artykulacja,
  • Kształcenie umiejętności słuchania innych głosów,
  • Współpraca w zespole.


Kryteria ocen:

Ocena niedostateczna:

  • Uczeń nie zrealizował minimum programowego,
  • Brak zainteresowania przedmiotem,
  • Frekwencja na poziomie pozwalającym na klasyfikację – (większa niż 50%, ale z licznymi nieobecnościami).

Ocena dopuszczająca:

  • Uczeń zrealizował minimum programowe z licznym i nieobecnościami,
  • Liczne nieobecności na zajęciach obowiązkowych,
  • Małe zaangażowanie i zainteresowanie przedmiotem,
  • Udział w jednym koncercie obowiązkowym w ciągu roku szkolnego,
  • Prezentuje umiejętności wokalne z licznymi brakami.

Ocena dostateczna:

  • Uczeń zrealizował minimum programowe,
  • Prezentuje umiejętności wokalne z niedociągnięciami,
  • Nie bierze udziału we wszystkich obowiązkowych zajęciach,
  • Udział w 2 koncertach w roku szkolnym
  • Nie przegotowuje się do zajęć samodzielnie.

Ocena dobra:

  • Uczeń zrealizował minimum programowe,
  • Prezentuje umiejętności wokalne poprawnie,
  • Uczęszcza na obowiązkowe zajęcia zespołu,
  • Przygotowuje się do zajęć z małymi niedociągnięciami,
  • Bierze udział we wszystkich obowiązujących koncertach.

Ocena bardzo dobra:

  • Uczeń systematycznie uczęszcza na zajęcia,
  • Wykazuje się dużym zaangażowaniem w proces uczenia,
  • Bierze udział w próbach przygotowujących do koncertów,
  • Bierze udział w koncertach szkolnych, na których realizowany jest repertuar okolicznościowy,
  • Jest każdorazowo przygotowany do zajęć.

Ocena celująca:

  • Uczeń systematycznie uczęszcza na zajęcia,
  • Wykazuje się dużym zaangażowaniem w proces uczenia,
  • Bierze udział w dodatkowych próbach przygotowujących do koncertów,
  • Bierze udział w koncercie, na którym realizowany jest repertuar wykraczający poza minimum programowe,
  • Jest każdorazowy przygotowany do zajęć.