WYMAGANIA EDUKACYJNE Z AUDYCJI MUZYCZNYCH

w Państwowej Szkole Muzycznej I st. w Brzegu

 

w cyklu czteroletnim i sześcioletnim

 

w klasie II(4), IV(6)


NA OCENĘ DOPUSZCZAJĄCĄ:

  • znajomość podstawowych terminów dynamicznych, agogicznych i artykulacyjnych
  • znajomość rodzajów głosu ludzkiego i klasyfikacji instrumentów


PONADTO NA OCENĘ DOSTATECZNĄ:

znajomość elementów dzieła muzycznego i rodzajów faktury

znajomość charakterystycznych cech polskich tańców narodowych i tańców obcych

 

PONADTO NA OCENĘ DOBRĄ:

  • umiejętność słuchowego rozróżniania polskich tańców narodowych
  • umiejętność słuchowego odróżniania barw poszczególnych instrumentów


PONADTO NA OCENĘ BARDZO DOBRĄ:

  • sprawne posługiwanie się terminologią z zakresu dynamiki, agogiki i artykulacji
  • umiejętność charakterystyki w konkretnych przykładach z literatury muzycznej poszczególnych elementów muzycznych poprzez rozróżnianie typów melodyki, rytmiki, agogiki, dynamiki, artykulacji
  • umiejętność określania w konkretnych przykładach z literatury muzycznej rodzaju faktury
  • umiejętność słuchowego określania aparatu wykonawczego
  • umiejętność wyszukiwania z własnego repertuaru przykładów ilustrujących dane zagadnienie


NA OCENĘ CELUJĄCĄ:

  • Laur w międzyszkolnym konkursie z zagadnień audycji muzycznych

 

w klasie III(4), V(6)

 

NA OCENĘ DOPUSZCZAJĄCĄ:

  • znajomość podstawowej terminologii muzycznej i umiejętność właściwego posługiwania się nią
  • znajomość podstawowych form muzycznych
  • znajomość podstawowych wiadomości o muzyce i twórcach średniowiecza i renesansu

 

PONADTO NA OCENĘ DOSTATECZNĄ:

  • znajomość zasad kształtowania formy muzycznej
  • znajomość konstrukcji podstawowych form homofonicznych i polifonicznych


PONADTO NA OCENĘ DOBRĄ:

  • umiejętność słuchowego rozróżniania omawianych form
  • umiejętność słuchowego rozróżniania sposobów kształtowania formy muzycznej

 

PONADTO NA OCENĘ BARDZO DOBRĄ:

  • znajomość literatury muzycznej omawianych epok
  • umiejętność analizy z własnego repertuaru i literatury muzycznej opracowywanej na lekcji


NA OCENĘ CELUJĄCĄ:

  • Laur na międzyszkolnym konkursie

 

w klasie IV(4), VI(6)

 

NA OCENĘ DOPUSZCZAJĄCĄ:

  • znajomość podstawowej terminologii muzycznej i umiejętność właściwego posługiwania się nią
  • podstawowe wiadomości o muzyce i głównych przedstawicielach baroku, klasycyzmu, romantyzmu i XX wieku


PONADTO NA OCENĘ DOSTATECZNĄ:

  • umiejętność określania budowy formalnej i rodzaju faktury


PONADTO NA OCENĘ DOBRĄ:

  • znajomość literatury muzycznej poszczególnych epok
  • umiejętność analizy zjawisk muzycznych występujących w słuchanym utworze


PONADTO NA OCENĘ BARDZO DOBRĄ:

  • umiejętność definiowania i słuchowego rozpoznawania omawianych form muzycznych
  • umiejętność słuchowego rozróżniania muzyki poszczególnych epok
  • znajomość nazwisk wykonawców, zespołów muzycznych, znaczących wydarzeń muzycznych polskich i światowych (konkursów, festiwali)


NA OCENĘ CELUJĄCĄ:

  • Laur na międzyszkolnym konkursie